این ملی پوش سابق ایتالیایی بعد از 19 سال حضور در یوونتوس، در تابستان 2012 این باشگاه را به مقصد اف سی سیدنی ترک کرد و در این مدت بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشت.

سایت گل- الساندرو دل پیرو، مهاجم اسطوره ای فوتبال ایتالیا، در کتاب زندگی نامه جدیدش ادعا کرد که حضور در فوتبال استرالیا، انگیزه های جدیدی به او داد.

این ملی پوش سابق ایتالیایی بعد از 19 سال حضور در یوونتوس، در تابستان 2012 این باشگاه را به مقصد اف سی سیدنی ترک کرد و در این مدت بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشت.

کتاب زندگی نامه جدید او با نام "بازی ادامه دارد" قرار است فردا به طور رسمی رونمایی شود اما فاکس اسپورت بخش هایی از آن را به طور اختصاصی منتشر کرد:" استرالیا انگیزه های تازه ای به من داد؛ چیزی که به آن احتیاج داشتم. بعد از جدایی از یوونتوس، پیشنهادهای زیادی دریافت کردم؛ بیش از همه از تیم های ایتالیایی؛ بسیار بیشتر از آنچه انتظارش را می کشیدم.

بعد از نزدیک به 20 سال پوشیدن پیراهن سفید و مشکی یوونتوس- تیمی که در ایتالیا خیلی ها یا عاشق آن هستند یا از متنفرند- تصور نمی کردم تیم های زیادی باشند که بخواهند بازیکنی را به خدمت بگیرند که تا چند روز قبل رقیب شان بود.

مدیران، مربیان، هم تیمی ها کاری کردند که واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. شاید آنها امیدوار بودند که از حس انتقام احتمالی من نسبت به یوونتوس بهره بگیرند اما من هرگز چنین احساسی نداشتم.

نمی توان گذشته را پاک کرد؛ حداقل من نمی توانم. همیشه گفته بودم که علی رغم احترامی که برای سایر باشگاه ها قائل هستم، هرگز برای هیچ تیم ایتالیایی دیگری بازی نخواهم کرد؛ روی حرفم هم ماندم.

پس از آن تصمیم گرفتم که به استرالیا بیایم و حتی زمانی که دیگر در این کشور نباشم، به یاد خواهم داشتم که آمدن به استرالیا نه تنها نقطه عطف دوران حرفه ای، که نقطه عطف زندگی ام بود.

از لحظه ای که به فرودگاه سیدنی رسیدم تا انجام اولین تمرین، به من عنوان نماد فوتبال و ورزش نگاه می شد؛ به عنوان سمبل پیشرفت فوتبال استرالیا؛ و این چیز کوچکی نیست."